FIRMA GODNA ZAUFANIA

Współpraca z wieloma polskimi i zagranicznymi klientami.
Doświadczenie w wielu specjalistycznych branżach.
Kompleksowa obsługa.

czytaj więcej
NAJNIŻSZE CENY NA RYNKU

Bardzo atrakcyjne ceny za profesjonalne usługi.
Brak ukrytych kosztów.

czytaj więcej
KOMFORT KLIENTÓW

Bezpłatna i szybka wycena.
Tłumaczenia wykonywane 24 h/7.
Łatwe i wygodne składane zamówień.

czytaj więcej

Jak napisać prosty opis produktu – praktyczne porady

 

 

Posłuchaj lub przeczytaj:

Sklepy internetowe posiadają ogromną konkurencję, niezależnie od branży i wyposażenia – muszą one przyciągać uwagę klientów.

Powinny być one skonstruowane w taki sposób, by czytelnik otrzymał wszystkie ważne informacje i chciał przejść do finalizacji zakupu, więc nie można ograniczyć się jedynie do suchych faktów i danych. Niektórzy z Was zapewne będą próbować pisać charakterystyki produktów samodzielnie. W takiej sytuacji warto znać choćby podstawowe zasady. Dziś przyjrzymy się kilku regułom, dzięki którym opis będzie poprawny. Jeśli nie macie lekkiego pióra, nie kombinujcie i piszcie mało rozbudowanymi zdaniami. W ten sposób nie powinniście popełnić błędu. Jeśli nie chcecie lub nie możecie zlecić tego zadania copywriterowi, używajcie sformułowań, których poprawności jesteście pewni. Lepiej być lakonicznym, niż się ośmieszyć.

Pamiętajcie przynajmniej o czterech zasadach:

Prostota językowa

Tekst powinien być prosty i zrozumiały dla każdego. Nigdy nie wiemy na jaki rodzaj czytelników trafimy, jednak warto dostosować słowa do potencjalnej grupy odbiorców. Postawcie na jasny przekaz informacji.

Fakty i informacje

Dane techniczne dużo przyjemniej przyswajać, jeśli są one wplecione w opis produktu. W ten sposób nawet klienci nieposiadający wiedzy technicznej będą w stanie świadomie wybrać odpowiedni produkt, dopasowany do indywidualnych wymagań.

Język korzyści

Zadaniem każdego handlowca jest uświadomienie interesantom, że dany produkt zaspokoi ich potrzeby. Język korzyści jest trudną sztuką, która w połączeniu z informacjami technicznymi, oferuje doskonałe narzędzie sprzedażowe. W praktyce oznacza on pisanie co klient uzyska dzięki zakupowi. Spróbujcie sformułować na ten temat 1-2 zdania.

Wizualizacja

Zdania typu „Nasz produkt jest najlepszy” przestały już dawno działać na klientów, a nawet są w stanie ich odstraszyć od zakupu. Wizualizując korzyści i przedstawiając sytuacje, w których produkty mogą okazać się pomocne, można zdobyć serca klientów.

Tych kilka porad powinno pomóc Wam stworzyć poprawny, jasny tekst, który będzie opisywał Wasze produkty. Jest to absolutne minimum informacji, które powinniście znać. W kolejnych wpisach będę przedstawiać różne punkty widzenia i rozmaite sposoby pisania tekstów opisujących to, co zamierzacie sprzedać.

Dodaj komentarz