TŁUMACZENIA DLA BIZNESU

Translacja w zakresie najważniejszych
języków europejskich

czytaj więcej
COPYWRITING I CONTENT MARKETING

Tworzenie treści promujących firmy,
produkty i usługi

czytaj więcej
KREOWANIE WIZERUNKU FIRM I OSÓB

Budowanie korzystnego wizerunku
medialnego

czytaj więcej

Jak planować publikacje własnych treści?

.

Planowanie jest podstawą wielu przedsięwzięć. Należy je wykorzystywać również w przypadku marketingu treści. Poniżej kilka wskazówek, które pomogą przygotować plan działania.

.

Treścią są między innymi:

– rozbudowane artykuły,

– krótkie notatki,

– porady,

– wzmianki o promocjach lub produktach,

– linki do Twojej strony/bloga,

– wezwania do działania,

– wydarzenia,

– cytaty,

– zdjęcia,

– filmy,

– nagrania

– slajdy i prezentacje,

– zabawne grafiki,

– dowcipy.

Zależnie od tego, czym się zajmujesz i gdzie publikujesz, listę możesz uzupełniać w dowolny sposób. Wszystko zależy od Twojej wyobraźni.

.

Na zamieszczanie treści dobrze jest mieć jakiś plan. Chaos będzie działał na Twoją niekorzyść. Odbiorcy nie będą mieć z Tobą kontaktu, wydasz im się niespójny, nie zbudujesz solidnego wizerunku. Ponadto zniechęcisz się, gdyż nie będziesz widział efektów własnych działań.

.

By zaplanować publikowanie treści, odpowiedz sobie na najważniejsze pytania:

– Jaka jest moja grupa docelowa / kto będzie odbiorcą? (od tego zależy dobór treści odpowiednich dla odbiorcy)

– Jaki jest mój cel? (możesz chcieć na przykład: zdobyć nowych czytelników bloga, zachęcić ludzi do odwiedzenia Twojego salonu fryzjerskiego, zwiększyć ruch na stronie internetowej)

– Co chcę publikować? (wybór treści z listy podanej powyżej)

– Jaki charakter mają mieć moje treści? (zabawne, eksperckie, refleksyjne…)

– Jak często mogę zamieszczać treści? (1 raz w tygodniu, miesiącu…)

– Czy publikuję treści jednolite czy różnorodne? (same artykuły czy też zdjęcia, wydarzenia i artykuły; w jakich odstępach czasowych każde z nich)

.

Odpowiedź na powyższe, absolutnie podstawowe, pytania pozwoli Ci na dobór treści właściwych dla Twojego celu i grupy odbiorców (jeśli masz zakład fryzjerski, możesz publikować zdjęcia pięknych stylizacji wykonanych w Twoim salonie lub porady typu „jak dbać o włosy”).

Jeśli publikujesz na portalach społecznościowych, możesz skorzystać z kalendarza publikacji i rozpisać pojawianie się postów z wyprzedzeniem. Inne sposoby udostępniania treści warto rozpisywać w kalendarzach online (wystarczy wybrać któryś z bezpłatnych).

.

Przemyślenie planowanych działań pozwoli Ci realnie ocenić swoje możliwości (jak często mogę pisać post, czy mam czas na wykonywanie regularnie dobrej jakości zdjęć itp.). Na etapie planowania możesz również zadbać o spójność publikowanych treści (podobne grafiki, zbliżona kompozycja artykułów). Dzięki spójności, odbiorcy po pewnym czasie zaczną orientować się, że dana treść pochodzi od Ciebie.

.

ZADANIE: Planowanie jest dobre w przypadku wielu przedsięwzięć. By rozpocząć, zaplanuj publikacje na kolejny miesiąc i daj mi znać w komentarzu, jak poradziłeś sobie z tym zadaniem. Co będziesz publikować, gdzie i jak często?

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *