TŁUMACZENIA DLA BIZNESU

Translacja w zakresie najważniejszych
języków europejskich

czytaj więcej
COPYWRITING I CONTENT MARKETING

Tworzenie treści promujących firmy,
produkty i usługi

czytaj więcej
KREOWANIE WIZERUNKU FIRM I OSÓB

Budowanie korzystnego wizerunku
medialnego

czytaj więcej

Idzie sezon ogórkowy? Nie panikuj!

 

Posłuchaj lub poczytaj pod filmem.

 

.

Sezon ogórkowy jest utrapieniem wielu branż. Lato bywa także okresem zastoju dla tych osób, które prowadzą blogi i fanpage o różnorodnej tematyce. Jedni i drudzy mogą wykorzystać ciepłe miesiące do zainteresowania innych sobą lub swoją marką. Jedną z metod jest utworzenie wydarzeń poprzez Facebook i zapraszanie do udziału lokalnej społeczności lub użytkowników Internetu. Organizując wydarzenie w sezonie letnim pamiętajcie, że musi ono dostarczać rozrywki lub kojarzyć się z rozrywką. Gorące miesiące to nie czas na głębokie refleksje i poważne zadania. Zaproście Waszych odbiorców do wspólnej zabawy i zaoferujcie im ponadto jakąś wartość.

.

Poniżej przykład takiego wydarzenia odpowiedni dla małego lokalnego biznesu:

🥒Biznesy lokalne🥒

Zorganizuj weekendową imprezę dla rodzin. 👨‍👩‍👧‍👦 Zasięg nie musi być duży. Nawet, jeśli prowadzisz niewielką działalność, spróbuj wykrzesać to, co najlepsze z tego, czym dysponujesz. Pomyśl przy tym o współpracy z tymi, którzy także mogą skorzystać na organizacji mini festynu.

🥒 Przykład (mogący być inspiracją dla innych branż):

Jesteś posiadaczem małej agencji nieruchomości 🏡 i chcesz, by okolica dowiedziała się o jej istnieniu. Nie masz super lokalu, ale masz w ofercie kilka domów na sprzedaż. Właściciele jednego z nich zgadzają się zorganizować festyn w ogrodzie i pomagają w organizacji (liczą na znalezienie kupującego). Organizujecie wydarzenie, tworzycie je poprzez Facebook i promujecie, kierując reklamę do odbiorców w promieniu 30 km od Waszej miejscowości (zaprzyjaźnij się z menadżerem reklam na FB). Dbacie o atrakcje, ale też o branding, a podczas wydarzenia dajecie możliwość zwiedzenia domu (np. szykując w środku niespodziankę dla dzieci). Udzielacie odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące zakupu, sprzedaży, wynajmu nieruchomości, przedstawiacie korzyści zmiany miejsca zamieszkania latem (znam ich co najmniej kilka).

Skorzystać na wydarzeniu mogą wszystkie zaangażowane strony:
🥒 Ty – budujesz świadomość marki,
🥒 właściciele domu – informują wielu ludzi o tym, że dom jest na sprzedaż,
🥒 uczestnicy – dobrze się bawią.

 

.

A teraz podpowiem, co zrobić mogą przedsiębiorcy działający przez Internet, a także właściciele fanpage czy blogów. Pomysł ten zmodyfikujcie w odpowiedni sposób tak, by odpowiadał Waszym potrzebom i tematyce, którą się zajmujecie.

.

Na początek zastanówcie się, jaką treść w formie cyfrowej możecie przygotować i sprezentować odbiorcy. Mam tu na myśli na przykład krótki poradnik w formie ebooka pdf, pokazu slajdów lub filmu. Poradnik taki ma być związany z Waszą branżą (lub tematyką bloga) i ma stanowić wartość dla obdarowanego. Przykłady:

.

Właściciel restauracji lub bloga kulinarnego może przygotować film o nietuzinkowych sposobach nakrycia stołu lub ebook z dziesięcioma niepublikowanymi wcześniej ekstra przepisami.

Branża beauty lub fitness – film z zestawem ćwiczeń na lato, poradnik na temat najmodniejszych stylizacji czy makijażu w tym sezonie etc.

.

Przygotowany materiał musi być dobrej jakości, gdyż stanie się Waszą wizytówką. Właśnie temu elementowi należy poświęcić najwięcej czasu. Musi on być na tyle ciekawy, by ludzie chcieli go otrzymać.

.

Warto, by prezent odsyłał odbiorców bezpośrednio na Waszą stronę internetową po większą ilość informacji. W materiale zaprezentujcie siebie, jednakże ta prezentacja nie ma przysłonić reszty treści. Obdarowany nie ma się poczuć oszukany i rozczarowany. Jeśli obiecujesz przekazać wartość, to faktycznie zamieść ją w treści.

.

Gdy prezent będzie gotowy, utwórz wydarzenie na Facebooku. Wydarzenie to nie ma trwać jednego dnia, lecz dłużej. Może trwać nawet połowę wakacji. Wydarzenie to polegać ma na tym, iż biorący udział na przykład:

– zamieszczają zdjęcie wykonanego przez siebie letniego koktajlu,

– piszą rymowankę dotyczącą Twojej branży,

– opisują zabawny sposób wykonywania gimnastyki latem etc.

.

Zadanie, które mają wykonać uczestnicy ma być lekkie i przyjemne, może być zabawne.

W zamian za udział w wydarzeniu każdy z uczestników otrzymać ma od Ciebie prezent – ten, który przygotowałeś wcześniej. W zależności od organizacji, którą ustalisz, możesz przesyłać każdemu prezent lub upublicznić go, gdy wydarzenie będzie dobiegało końca. Biorący udział nie mogą jednak czekać zbyt długo na otrzymanie prezentu, gdyż zwyczajnie o sprawie zapomną lub poczują zniecierpliwienie i rozczarowanie. Dobrze więc przemyśl organizację procesu.

.

Jeśli nie masz pomysłu na prezent dla uczestników (treść przekazywaną online), napisz do mnie na FB – na pewno odpowiem. Do Facebooka zaglądam najczęściej.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *