.
Planowanie jest podstawą wielu przedsięwzięć. Należy je wykorzystywać również w przypadku marketingu treści. Poniżej kilka wskazówek, które pomogą przygotować plan działania.
.
Treścią są między innymi:
– rozbudowane artykuły,
– krótkie notatki,
– porady,
– wzmianki o promocjach lub produktach,
– linki do Twojej strony/bloga,
– wezwania do działania,
– wydarzenia,
– cytaty,
– zdjęcia,
– filmy,
– nagrania
– slajdy i prezentacje,
– zabawne grafiki,
– dowcipy.
Zależnie od tego, czym się zajmujesz i gdzie publikujesz, listę możesz uzupełniać w dowolny sposób. Wszystko zależy od Twojej wyobraźni.
.
Na zamieszczanie treści dobrze jest mieć jakiś plan. Chaos będzie działał na Twoją niekorzyść. Odbiorcy nie będą mieć z Tobą kontaktu, wydasz im się niespójny, nie zbudujesz solidnego wizerunku. Ponadto zniechęcisz się, gdyż nie będziesz widział efektów własnych działań.
.
By zaplanować publikowanie treści, odpowiedz sobie na najważniejsze pytania:
– Jaka jest moja grupa docelowa / kto będzie odbiorcą? (od tego zależy dobór treści odpowiednich dla odbiorcy)
– Jaki jest mój cel? (możesz chcieć na przykład: zdobyć nowych czytelników bloga, zachęcić ludzi do odwiedzenia Twojego salonu fryzjerskiego, zwiększyć ruch na stronie internetowej)
– Co chcę publikować? (wybór treści z listy podanej powyżej)
– Jaki charakter mają mieć moje treści? (zabawne, eksperckie, refleksyjne…)
– Jak często mogę zamieszczać treści? (1 raz w tygodniu, miesiącu…)
– Czy publikuję treści jednolite czy różnorodne? (same artykuły czy też zdjęcia, wydarzenia i artykuły; w jakich odstępach czasowych każde z nich)
.
Odpowiedź na powyższe, absolutnie podstawowe, pytania pozwoli Ci na dobór treści właściwych dla Twojego celu i grupy odbiorców (jeśli masz zakład fryzjerski, możesz publikować zdjęcia pięknych stylizacji wykonanych w Twoim salonie lub porady typu „jak dbać o włosy”).
Jeśli publikujesz na portalach społecznościowych, możesz skorzystać z kalendarza publikacji i rozpisać pojawianie się postów z wyprzedzeniem. Inne sposoby udostępniania treści warto rozpisywać w kalendarzach online (wystarczy wybrać któryś z bezpłatnych).
.
Przemyślenie planowanych działań pozwoli Ci realnie ocenić swoje możliwości (jak często mogę pisać post, czy mam czas na wykonywanie regularnie dobrej jakości zdjęć itp.). Na etapie planowania możesz również zadbać o spójność publikowanych treści (podobne grafiki, zbliżona kompozycja artykułów). Dzięki spójności, odbiorcy po pewnym czasie zaczną orientować się, że dana treść pochodzi od Ciebie.
.
ZADANIE: Planowanie jest dobre w przypadku wielu przedsięwzięć. By rozpocząć, zaplanuj publikacje na kolejny miesiąc i daj mi znać w komentarzu, jak poradziłeś sobie z tym zadaniem. Co będziesz publikować, gdzie i jak często?
Dodaj komentarz