TŁUMACZENIA

Translacja w zakresie najważniejszych
języków europejskich

czytaj więcej
EDUKACJA

Lekcje oraz kursy dla dzieci,
młodzieży i dorosłych

czytaj więcej
PUBLIKACJE

Wydawanie oraz sprzedaż publikacji w języku polskim
i w językach obcych

czytaj więcej

 Gdzie w tekstach zamieszczać najważniejsze informacje?

 

Publikujesz na stronie internetowej, blogu, fanpage’u? Pamiętaj, by o tym, co najważniejsze, pisać na początku.

 

Otacza nas zalew informacji. Selekcja tego, co należy odrzucić, odbywa się coraz szybciej. Właśnie dlatego o tym, co najważniejsze, pisz natychmiast – na początku wypowiedzi. Zasada ta dotyczy wszystkich typów treści pisanych: artykułów, opisów produktu, wpisów na fanpage’u. Informacją tą może być na przykład:

– trwająca promocja,

– wyjątkowa cecha produktu,

– sedno artykułu,

– nadchodzące wydarzenie.

Jeśli najważniejszą treść będziesz próbował przekazać po długim wstępnie, ryzykujesz tym, że odbiorca przez niego nie przebrnie. Pisanie o tym, co najistotniejsze już na początku tekstu ma same zalety, gdyż czytelnik:

– nie czuje się oszukany – od razu wie, czego dotyczy cały artykuł,

– docenia to, że szanujesz jego czas, zamiast podtrzymywać uwagę w sztuczny i wymuszony sposób,

– może być zaintrygowany lub zaciekawiony; znając już najważniejszą wartość, jaką chcesz przekazać, prawdopodobnie będzie czytał dalej,

– zdąży zarejestrować w umyśle to, co najistotniejsze, nawet, jeśli szybko przerwie czytanie.

A co z dalszą częścią treści?

Najlepiej, jeśli jest ona uzupełnieniem, rozwinięciem lub zawiera inną wartość dodaną (jednak nie najistotniejszą).

W czasach przesytu informacjami musimy dostosowywać komunikat do percepcji odbiorcy. Zasada ta dotyczy zarówno treści pisanych, jak też nagrań audio lub video. Szanuj swojego odbiorcę, a on uszanuje i doceni Twoje treści.

Dając lajka mojemu profilowi, realnie wesprzesz mnie w dzieleniu się wiedzą. Zajmie Ci to dwie sekundy. Przejdź:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *