Publikujesz na stronie internetowej, blogu, fanpage’u? Pamiętaj, by o tym, co najważniejsze, pisać na początku.
Otacza nas zalew informacji. Selekcja tego, co należy odrzucić, odbywa się coraz szybciej. Właśnie dlatego o tym, co najważniejsze, pisz natychmiast – na początku wypowiedzi. Zasada ta dotyczy wszystkich typów treści pisanych: artykułów, opisów produktu, wpisów na fanpage’u. Informacją tą może być na przykład:
– trwająca promocja,
– wyjątkowa cecha produktu,
– sedno artykułu,
– nadchodzące wydarzenie.
Jeśli najważniejszą treść będziesz próbował przekazać po długim wstępnie, ryzykujesz tym, że odbiorca przez niego nie przebrnie. Pisanie o tym, co najistotniejsze już na początku tekstu ma same zalety, gdyż czytelnik:
– nie czuje się oszukany – od razu wie, czego dotyczy cały artykuł,
– docenia to, że szanujesz jego czas, zamiast podtrzymywać uwagę w sztuczny i wymuszony sposób,
– może być zaintrygowany lub zaciekawiony; znając już najważniejszą wartość, jaką chcesz przekazać, prawdopodobnie będzie czytał dalej,
– zdąży zarejestrować w umyśle to, co najistotniejsze, nawet, jeśli szybko przerwie czytanie.
A co z dalszą częścią treści?
Najlepiej, jeśli jest ona uzupełnieniem, rozwinięciem lub zawiera inną wartość dodaną (jednak nie najistotniejszą).
W czasach przesytu informacjami musimy dostosowywać komunikat do percepcji odbiorcy. Zasada ta dotyczy zarówno treści pisanych, jak też nagrań audio lub video. Szanuj swojego odbiorcę, a on uszanuje i doceni Twoje treści.
Dając lajka mojemu profilowi, realnie wesprzesz mnie w dzieleniu się wiedzą. Zajmie Ci to dwie sekundy. Przejdź:
Dodaj komentarz