TŁUMACZENIA

Translacja w zakresie najważniejszych
języków europejskich

czytaj więcej
EDUKACJA

Lekcje oraz kursy dla dzieci,
młodzieży i dorosłych

czytaj więcej
PUBLIKACJE

Wydawanie oraz sprzedaż publikacji w języku polskim
i w językach obcych

czytaj więcej

Planowanie publikowania treści, czyli o przemyślanej komunikacji z odbiorcą

Dzisiaj kilka słów o tworzeniu planu komunikacji z klientem.

Przyciąganie i utrzymanie zainteresowania nami, naszym produktem czy też usługami wymaga zaplanowania strategii działania. Kroki niezbędne do zbudowania atrakcyjnej marki poznać i zacząć wdrażać można w dowolnym momencie. Każdy z nas rozwija swój biznes we własnym tempie, niekiedy przeskakując pewne etapy lub skupiając uwagę tylko na tym, co wychodzi mu najlepiej. Od czasu do czasu warto jednak spojrzeć szerzej i zastanowić się nad skorygowaniem swojego działania.

By nasza komunikacja z klientem była skuteczna, należy odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

Dla kogo tworzę produkt/usługę?
Można znaleźć tutaj takie pojęcia, jak tworzenie persony lub avatara. Sprowadza się to do stworzenia wizerunku klienta, który będzie jak najbardziej szczegółowy (jego potrzeby, zainteresowania, plany, marzenia, status społeczny, hobby etc.)

O czym chcę go informować?
Jakie informacje klient powinien ode mnie uzyskać, czego dotyczyć ma komunikacja, jakie są najważniejsze cele komunikacji.

Za pomocą czego będę się komunikować?
Kanały dotarcia: Serwisy branżowe, portale społecznościowe, newsletter, foldery, filmy etc.
A także sposoby: komunikacja wizualna, słowo pisane, filmy etc.

W jaki sposób sprawdzę skuteczność komunikacji?
Narzędzia pozwalające sprawdzić np.: ruch na stronie internetowej, ilość osób, które obejrzały nasz film, przeczytały tekst itp. Ilość klientów, którzy dokonali zakupu.

Jak często planuję komunikację?
Odstępy czasowe dzielące regularne publikacje.

Gdy przemyśleliśmy już powyższe kroki, pozostaje nam sprawdzić nasz plan działania w praktyce i kolejno:

Stworzyć treść.
Publikować lub przesyłać ją w założonym okresie czasu.
Sprawdzić efektywność działań.

🤔Ewentualnie: zmodyfikować plan, stworzyć inny lub kontynuować obecny.

💪Powodzenia!

 

#komunikacjazklientem #contentmarketing #copywriter

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *